Stížnost je možné podat písemně či elektronicky prvoinstančně k vedoucímu pracoviště PPP, které poradenskou službu či činnost vykonalo nebo mělo vykonat. V případě, že se stížnost týká vedoucího pracoviště či nespokojenosti stěžovatele s vyřízením stížnosti, je nezbytné se obrátit na statutárního zástupce organizace, kterým je ředitel PPP. Kontakty na jednotlivé vedoucí pracovišť či statutárního zástupce organizace jsou uvedené na webových stránkách PPP (www.pppcb.cz). V případě podstupování stížnosti řediteli, je potřebné ji písemně zaslat na adresu Pedagogicko-psychologická poradna České Budějovice, Nerudova 59, 370 04 České Budějovice (k rukám ředitele).
Při prošetřování a vyřizování stížnosti jsou pracovníci povinni:
Termín vyřízení stížnosti
Stížnosti, které nelze vyřídit bezprostředně po jejich přijetí, musí být vyřízeny do 30 dnů, nestanoví-li pravidla příjemce stížností pro postup při jejich podávání a vyřizování jinak. Tuto lhůtu lze prodloužit jen ve výjimečných případech a o důvodech prodloužení musí být stěžovatel vyrozuměn.